tisdag 22 september 2009

Efterfest

Jag ska ju lira Heliga familjen på Södran/Kägelbanan 7-18 november.

Läs mer och boka här!

Men det coola är att jag och Frans Haraldsen bjuder (bjuder och bjuder, ja fan ta mig nästan alltså, det kostar 80 spänn) på Efterfest med Peter & Frans i Cornelisrummet på Mosebacke en timme efter avslutad Heliga familjen. Har man med sig den biljetten till Mosebacke byter vi den mot en öl/vin-biljett.

Såhär står det på Mosebackes hemsida om det evenemanget:

Sex kvällar i Cornelisrummet har Peter & Frans Efterfest. Tidigare samtliga kvällar har Peter spelat Heliga familjen på Södra Teatern, Kägelbanan. Därefter kör Peter & Frans sex sköna och improviserade konserter i Cornelisrummet. Peter & Frans spelar bara egna och varandras låtar, de varvar sprillans nya med gamla Peter & Frans-hits. Och vem vet, kanske en och annan ”Önskecover”. Ingen kväll är den andra lik. Stort utrymme för överraskningar - det är ju Efterfest!

För er som aldrig har sett Peter & Frans: Båda sjunger personligt om relationer med självironi, humor och vass udd. De kompletterar varandra bra, då båda reflekterar över familjelivet. Frans är utanför familjelivet och kikar in. Peter är innanför och kikar ut. Eller som ett entusiastiskt fan skrev i deras gästbok: ”Tillsammans är dom bättre än dubbelt så bra!”


Visst låter det skönt?

5 kommentarer:

Helén sa...

Jag kommer! Såklart... :-)

Ingela sa...

Efterfest, det är något jag skulle behöva. Förfest och huvudfest med för den delen.

Det närmaste jag lär komma i höst blir väl nåt med älgköttsoppa i nån gammal folkskola i obygden.

Håhåjaja.

Godiva sa...

Jag tycker det är föredömligt fint att det är November det talas om här! Kulturhöst och Planering!

Godiva sa...

Nej, nu lät jag ironisk? Det var tvärtom tänkt. Bra, typ!

Raggoparden sa...

Vi skulle garanterat kommit på efterfest, men vi tar med kidsen (hans två och en av mina) på föreställningen, och eftersom bara en av dom fyllt 18 så blir det hemkörning istället :(