onsdag 9 september 2009

Vet ni vad det här är?

Man kanske skulle kunna tro att det är en charmig liten skogsdunge längs löparspåret vid Stockby på Lidingö.

Men nej, det är en tjock hård vidrig jävla helvetesvägg som plötsligt ställdes upp framför mig när jag var ute och sprang glad i hågen.

Efter 4 km av 7 i skönt pers-tempo. Pang, sa det när jag sprang in i väggen. Sen var det bara att gå. Inte för en miljon hade jag kunnat springa vidare i samma tempo. Mjölksyreångesten sprutade och ni vet.

När jag kom hem och berättade vad som hänt frågade Jonna: "Sprang du ända in i kaklet, älskling?"

3 kommentarer:

Godiva sa...

VÄGGEN finns alltså på riktigt? Jag trodde det var en sportfloskelutväg.

Huskorset sa...

Peter du har gjort en sporthistorisk insats här. Nu vet alla att den ligger på Lindingö. Bra jobbat!

Huskorset sa...

...och Jonnas kommentarer är bara bäst.