tisdag 1 december 2009

Just nu: Det brinner på Lidingö!

17 kommentarer:

inga sa...

"Vart ska jag gå, när det är i mig helvetet brinner?"

Godiva sa...

"Se hur hela Uppland står i lågor"

Godiva sa...

alt. "Min eld är den största i Sverige"

Peter Barlach sa...

fröding, taube, strindberg eller strindberg, taube, strindberg gissar jag på, mina bildade bloggläsare.

inga sa...

Helvetets eld var det Majakovskij som författade (och sedan sköt han sig i huvudet).

Jag gissar att godivas uppland är en nidsång skriven av bellman.

Jag nördkontrar Strindberg med en pastisch skriven av en underbar författare för 50 år sedan: "Min sorg är den största i Sverige" (sedan gasa han ihjäl sig).

ROW sa...

I´m just a hunk of burning love
Just a hunk, a hunk of burning love
Just a hunk, a hunk of burning love
Just a hunk, a hunk of burning love
Just a hunk, a hunk of burning love
Just a hunk, a hunk of burning love

Slå det om ni kan era eldbefängda bloggläsare...!

Den där Elvis han kunde han!!!

inga sa...

ROW: om jag visste vem du var skulle du ha fått en stor fet kyss för det fina inlägget. och så kontrar jag med en typ okänd (?) låt med kylie minogue.

i'm burnin up, baby... i'm burnin up....

ROW sa...

Likt en gasell som smyger omkring tyst och stilla på savannen om natten är jag en okänd bloggläsare som läser, begrundar och beundrar vissa bloggare och ibland så beger jag mig ut i kommentarsfältet, såsom en vanlig man, och kommenterar.

Vem vet "Isabel", kanske en dag kommenterar jag dina inlägg om graviditet osv...

Fredrik sa...

Tänd ett hus och låt det brinna, låt hela lidingö försvinna!!!
"Värmer" upp inför julrimmen:)

inga sa...

Nyss brann det nästan på söder också.
Hela trapphuset var fullt av oroliga grannar som letade efter elden. Vi kvinnor stod oroligt och tittade på varann medan männen gick man ur huse och knackade dörr. Max fann till slut upphovet till röken... en brandman på våningen under hade värmt (bränt) en kanelbulle i mikron....

Erik Ahrnbom sa...

Burn down the disco, hang the blessed DJ.

row sa...

Come on baby light my fire

frk M sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
frk M sa...

Feel my heat takin´you higher, burn with me, Heaven´s on fire
Paint the sky with desire, angel fly, Heaven´s on fire

Godiva sa...

When we kiss... fire

Godiva sa...

Fire fire, You burn!

äh, va faaan, måste lyssna in mig på Infinite mass igen så jag kan citera. Ingen fara, det drabbar ingen fattig.

Så Jävla Anonym sa...

ÄNTLIGEN!!!