fredag 7 september 2007

Det finns en anledning.

Jag träffade min revisor idag. Jag skrev på min deklaration (vi har fått uppskov) och det var inga problem. Innan jag skulle gå frågade jag om det var nåt annat jag skulle tänka på - förutom att tjäna mer pengar. Han skruvade lite på sig och sa att "jo, det skulle vara bra om du gjorde någon typ av bokföring..." Jag blev alldeles kall. Det är ju därför jag har en revisor trodde jag. Sen förklarade han att en normal deklaration tar c:a tre timmar att göra. Min tog sju.

Varje år skickar jag in mina kvitton i en hög. Jag skriver ett dumcharmigt följebrev där jag ursäktar min "Huller om buller-redovisning" och sen duckar jag och hoppas på att han inte har nåt att klaga på. Det har han inte haft. Förrän nu. Nu förklarar han att jag helst ska dela in alla kvitton i kategorier och sedan skriva på baksidan av kvittona en närmare definition vad jag gjort och sedan - till råga på allt - göra en sammanställning av allting.

Käre revisor. Om du såg hur min strumplåda såg ut...

... eller ännu hellre, min garderob...

... så skulle du förstå att det finns en anledning till att jag betalar en människa för att sortera mina kvitton. (Om det var vedertaget och inte svindyrt skulle jag gärna betala någon för att sortera mina strumpor, mina papper, mina kläder, mitt liv!)

Jag är en extremt slarvig människa. Det är när det kommer till att "hålla ordning på sina grejer" som jag ibland undrar om jag inte är utvecklingsstörd. Okej?

1 kommentar:

Elena sa...

Hej där...kul med en blogg som oxå är rolig att läsa.
Jag är på din sida...låt revisorn sköta det han/hon är bäst på du har ju annat att tänka på....typ...skriva en bok och repeterar inför Norra Ängby :)