måndag 3 september 2007

Hallå där, Vera, 5 år...

... vad tycker du om att leka med?
- Det är Djurgården för mig. Inget annat. Bara Djurgården.
Jo, fast nånting annat tycker du väl är roligt?
- Nej.
Du leker väl med dagiskompisar?
- Nej, nej, nej. Djurgården tar all min tid.
Du går väl på bio ibland?
- (Hånskratt) Nej.
Vad säger din familj om det här?
- Du menar min umgängeskrets?
Nej jag menar din familj.
- Det är Djurgården för mig. Inget annat. Bara Djurgården.
Men vad tänker du på innan du ska somna och det är alldeles mörkt?
- Hur vi ska komma runt på kanterna och ha kontakt mellan lagdelarna.
Men vem tröstar dig när du är ledsen?
- Kim Källström.
Men han bor i Frankrike!
- Kim Källström är Gud och tröstar mig när jag är ledsen.
Okej... Till sist, vad önskar du dig mest av allt just nu?
- Att Djurgårdens överraskande 4-3-3-uppställning och chockoffensiv mot Helsingborg ger utdelning och att dumderbyt mellan gnaget och bajen slutar 0-0 med mycket skador och utvisningar.

Inga kommentarer: