söndag 14 oktober 2007

Min sk äckelmagade fru

Okej, jag är ofta tvåa på pucken i hushållsarbetet med tre undantag: handling, matlagning och - avloppsrensning.

Jonna är ganska äckelmagad när det kommer till just avlopp, möglig mat och såna saker. Det spelar ingen roll om det är en slask eller ett kylskåp som ska rensas. Jag åker på det och jag tar det.

Så har det varit fram tills idag.

Jag fattar inte riktigt vad som tog åt henne, men idag låg hon under badkaret och grävde och stånkade i nästan en halvtimme. Hon bad inte ens om hjälp.

Till slut kommer hon inskuttande till mig och ropar (på rösten låter hon stolt och glad som ett barn som just hittat en fågelunge): "Titta, titta vad jag hittade i avloppet under badkaret! Det här bara måste va med på din blogg!"

4 kommentarer:

Godiva sa...

Det där var nästan lite s*******.
Men du kan ju i detta fall hänvisa till din fru?

Ska bli intressant att se hennes nästa drag!

Peter Barlach sa...

Det KAN bero på att jag själv aldrig badar i badkaret...

Erik Ahrnbom sa...

Och INGA HANDSKAR! Respekt!

Peter Barlach sa...

Visst är hon cool!