måndag 22 oktober 2007

Sopranos

Per Bjurman skrev en fin artikel om Sopranos i Aftonbladet idag. Man förstår hans kärlek till och hans saknad efter serien. Genuint på alla sätt.

Men.

Han är ändå tvungen att avsluta med orden: "Om avsnittet ikväll ska jag inte avslöja mer än att lökringar och Journeys "Don't stop believin" har betydelse ---"

Varför var han tvungen att skriva så? Varför ska jag behöva tänka på lökringar hela sista avsnittet? Varför ska han avslöja nåt överhuvudtaget? Och varför skrev han inte i så fall att "Om mig själv ska jag inte avslöja mer än att jag är så liten att jag är tvungen att lägga mig i en klassisk slutscen, så att ni vet att jag minsann såg den för typ ett år sen ---"

7 kommentarer:

Monica sa...

Hej Peter har läst igenom hela din blogg, roligt att läsa ,jag kommer nog tillbaka...
Har just läst din bok inte bara tennis, den va bra, leste ut den på 1,2,3 kunne inte lägga ifrån mig den! Nu läser sambon den, han känner igen sig, gick jo samma klass som dig;)

ha en skön vecka ...

Peter Barlach sa...

Tack snälla Monica, vad roligt att du läst igenom hela bloggen, det ska jag också göra nångång. Om det bara inte var så mycket skräp!

Vad fint att du läst min bok "Inte bara tennis" också. Vi hörs. (Är det Anders som är din sambo?)

Monica sa...

nope han känner igen sig i det du skriver han är inte "med" eran favvorit ELSA tex hahahaha ;) Magnus S är sambon

Peter Barlach sa...

Hahaha, fan vad roligt, hälsa honom så otroligt mycket! Säg att det kommer en uppföljare i maj.

Monica sa...

Det ska jag göra ;), jag ska be att han kikar inn här också,men han är inte så mycket för data,

Peter Barlach sa...

Nej han är ju gammal bondson... Vi hörs.

Monica sa...

'
*asg* ja det har du rätt i ;)