lördag 1 december 2007

Kranen i mitt badrum läcker


Det gör mig arg och ledsen.

Jag vill vara glad när jag går in i mitt badrum för att uträtta mina behov och eller göra mig ren och fin. Istället bara detta irriterande droppande till ingen nytta. Dåligt för miljön, dåligt för allt.

Jag hatar min kran som läcker. Det är väl nån jävla packning som måste bytas. Sånt man egentligen ska göra själv, men jag kan inte. Eller jag tror att jag inte kan.

Så först blir jag arg på kranen som läcker. Sedan på rörmokaren som aldrig kommer. Därefter blir jag arg på mig själv för att jag inte ens har ringt rörmokaren, så att jag kan få bli arg på honom för att han aldrig kommer.

Men jag vet ju att det bara är jag som kan få min kran att sluta läcka. Det är nog det som gör mig ledsen. Jag gråter ikapp med min kran.

8 kommentarer:

Anonym sa...

jag vet EXAKT hur du känner.

M sa...

Sånt där är skitläskigt! Hatar allt som har med kranar och avlopp att göra. Har du förresten sett det här? http://onekligen.blogspot.com/ Kolla in boktipsen.

Peter Barlach sa...

Skönt, Johan.

Tack för tipset, M. Jag blev jätteglad!

Söderberg sa...

Hantverkare...

Elena sa...

Jag är glad över att du inte kan fixa din kran som läcker.
Din energi vill jag se på scen.
Ring rörmokaren och få honom/henne att vara stolt över sig själv.

Snokis sa...

Vadå bara du. Är ungarna helt ohändiga, eller?

Huskorset sa...

Precis. Lås in Vera med en rörtång och se vad som händer.

MonasUniversum sa...

Vänta lite här nu, hur svårt kan det vara?!! Man tar sig till lilla järnaffären, K-Rauta, Bauhaus eller liknande, ber lilla expediten om en packning till kranen. Kilar hem, skruvar loss änden av kranen, tar ut gamla packningen, in med nya, skruva fast och voila: herrn kan nu i lugn och ro uträtta de små behoven, eller göra sig ren och fin!
Fast. Säg att du skojar. Säg att du visste. Säg att jag är den ende som är gift med en "tummen-mitt-i-handen-make..."=)))