måndag 11 februari 2008

Gick nyss på en liten bloggrunda

Gled i vanlig ordning in på Götes. Där pågick hör och häpna en gissningstävling om vem som skulle lägga ner sin blogg härnäst.

Förvånansvärt många trodde på mig.

Men det var inte det som var det mest intressanta för mig. Det var istället att den sköne smarte snygge Die Quelle på fyllan hade skrivit följande kommentar till Götes inlägg:

"Jag hoppas lite på Peter Barlach. Han har blivit bloggfullkomlig. Han utgår från att vi är intresserade av minsta lilla skurna sås."

Sen nyktrade han till och tog tyvärr tillbaks det, men ändå. Jag fick höra det en gång. Det ringer fortfarande i mina öron. Det gör mig mycket glad.

Jag har blivit kallad bloggfullkomlig.

6 kommentarer:

Die Quelle sa...

Pust.
Här får man inte göra någon pudel i stillhet.
Jag skulle kunna försöka förklara vad fylle-bloggaren menar i sak. Det skulle innehålla fraser som
oförstörd glädje
och en massa annat.
Men jag tror inte det skulle bli bättre av det.
För övrigt så kan jag absolut inte ens för mig själv förklara uttrycket bloggfullkomlig. Det är bara ett märkligt ord.
I vilket fall som helst så gillar jag både dig och din blogg. Fakta!

Godiva sa...

Ha ha! Bloggstorebror ser dig!

Peter Barlach sa...

Die Quelle: Sorry, jag är en man som glömmer oförätter så fort nån bett om ursäkt, dessutom var detta ingen oförätt. Så det är noll minus noll hard feelings. Det var bara att bloggfullkomlig var en sån klockren komisk benämning, som jag ville citera och återanvända. Och jag känner på mig att det inte var sista gången jag gör det heller.

Jag vet inte exakt vad det betyder, men med nykomponerade ord ska det vara lite så tycker jag.

Du får hemskt gärna utveckla vad fyllebloggaren menar i sak.

Lovely Godiva: Tack och varsågod Bloggstorasyster.

Anonym sa...

Vill ni vänligen läsa en gång till så ni fattar va:

"Gled i vanlig ordning in på Götes"

Som om man var ett hak på söder. En liten rökig lokal där alla bloggfullkomliga kulturegocentriker sitter och sippar mörk skummig öl och rabblar de senaste poetiska alstrena.

Jag gillar det...

Peter Barlach sa...

Hahaha, bra att du tar det så.

(Jag är ju tvungen att göra nåt av att jag inte hittar det danska efterblivna ö:et på mitt tangentbord.)

(Bloggfullkomlig igen.)

Erik Ahrnbom sa...

Klicka på Die Quelle! Klicka på Die Quelle!