måndag 11 februari 2008

Kluven till att mogna

Jag är på alla sätt nöjd med 40-årsfesten.

Det är bara en grej. Okej, det är skönt att ingen toalett är nerspydd, att ingen har slagit sönder nån gitarr och att ingen pissade ner husväggen osv. Men ändå. Lite väl städat måste det ha varit när det ENDA som gick sönder var en glasram till en mumintavla...
... och om man tittar EXTREMT noga ser man vinfläcken på väggen i sovrummet...
... och det mest nersmutsade stället var det här golvet.
Nej, jag vet inte... Känns lite härligt då att bläddra i gamla fotoalbum och hitta den här synen som mötte mig när jag vaknade upp efter min 20-årsfest.

6 kommentarer:

Godiva sa...

Bild nr 2: Skylla på gästerna för vinfläcken i sovrummet?

Bild nr 4: Åh, heltäckninsmatta indränkt i fimpar och alkohol? Aj. Andrahandslägenhet?

+ NYFIKEN vad det står på plastpåsen!!?????

"Lundbondens årsalmanacka"?

(Fan också, nu sprack mitt schema med plan att INTE kolla bloggar och kommentera Barlachs blogg förrän efter arbetsdagens slut.)

Peter Barlach sa...

Vet inte vad det står på påsen. Men Lunbondens almanacka eller Junbondens. Nån annan som vet?

(Det gjorde du väl redan när du kommenterade förra inlägget?)

Översättarhelena sa...

När jag hade fyrtioårsfest var det tre backar öl över efteråt. Det tyckte jag var skandal. Visserligen var jag inne i en paraplydrinksperiod just då, så det bartendrades rätt friskt, men i alla fall! Öl över!
Kul blogg förresten.

Huskorset sa...

Kultiverat kalasande, alltså. Det gillar Huskors.

Godiva sa...

Nope, jag känner inte igen påsen, det stör mig lite för det ser inte ut som en påse som passar in i bilden, och därför vore det roligt att veta... bara.

Kaos-Anna sa...

Jag undrar lite över vinfläcken i sovrummet.

Hade du din 20-års fest i Kungliga Nacka?