onsdag 5 mars 2008

Canal Minus

Jag vet inte hur mycket - och jag vill inte veta - pengar jag betalar varje månad för att ha Canal+.

Jag har lite dåligt samvete för att jag kollar för lite och pröjsar för mycket, men det har alltid skänkt mig en viss form av livskvalitetskänsla att jag kan se italienska ligans alla bästa matcher om jag vill, cp-derbyn (gnaget-bajen) live och Six feet under typ innan det spelats in etc.

Så till nu.

Klockan är halv fyra på morgonen. Jag somnade som ett barn (fast kanske lite fullare) i soffan vid halv tio igår kväll. Vaknade kissnödig och utvilad för tio minuter sedan. Jag är ledig imorgon. Läget är PERFEKT för att titta på Peter Forsbergs comeback i Colorado. Oavsett vad man tycker, tänker eller tror är det ett historiskt ishockeyögonblick.

Och mycket riktigt - självklart - Canal+ sänder ishockey just nu. Canal+ sänder ishockey live just nu. Canal+ sänder ishockey live från NHL just nu.

Men.

Canal+ sänder Buffalo Sabres-Philadelphia Flyers.

Jag är så arg så att jag skakar.
Jag hoppas han blev skadad på uppvärmningen.

5 kommentarer:

Fredrik sa...

Det var två porrisar som skulle gå över vägen.
Men så blev den ena porrisen överkörd, gud va skönt sa den då.

Putte o Piraten sa...

Du var inte ensam om att undra vad fan canal - höll på med.

Wennberg sa...

Canal anal

MonasUniversum sa...

Du behöver inte ha dåligt samvete. Jag känner nån som äger 10 videobutiker, men där maken ändå envisas med att ha guld-, eller vafasen det nu heter, -paketet.

Och då ska man veta att maken jobbar jämt och somnar 30 sekunder efter att han slagit sig ned i soffan.

Den familjen måste vara helt puckade...

Anonym sa...

Kul inlägg.
Förstår din frustration...