onsdag 5 mars 2008

Min hall

För några månader sedan fick min hall en liten roll i en reklamfilm.
Ni kanske har sett den, den har vevats sedan mellandagarna, det är en reklamfilm mot mobbning för Friends, och handlar om en liten kille som det regnar på och som samlar på en massa elaka ord, tills han får ett hej i rött och solen börjar lysa på honom.

Här är en suddig bild från filmen på min hall:
Det tog en dag och vi fick några tusen för besväret. Perfekt, tyckte vi. Dessutom tänkte vi att vår hall skulle bli glad av att exponeras lite.
Och visst blev hallen glad. Så inihelvete glad och stolt och nu pratar han inte om nåt annat. Framgången har tyvärr stigit hallen åt huvudet.

Så fort man kommer hem gnäller hallen på att det står kartonger överallt.
- Men det har det ju alltid gjort, säger jag.
- Nu får det va slut på det, säger hallen, tänk om det kommer en agent!
- Agent!? Nu får du väl ge dig...
- Och ställ i ordning skorna, jag kan inte se ut såhär.
Och så är han allmänt snorkig och sur, och jag försöker förklara att han inte ska vara så kaxig, att det bara var en liten jävla reklamfilm och att han inte ens har huvudrollen, "killens sovrum har ju en större roll i så fall, och det är ju inte ens inspelat här, det är ju hos grannen!" försöker jag.
- Men hur kommer han till sovrummet då? Flyger han eller? Seså dammsug mig nu, och skura mig! Och så plockar du upp det där skräpet i soffan!
Jag bävar för om han skulle få en roll i en långfilm.

7 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

En känd hall minnsann...
Det är inte illa!

Godiva sa...

Fascinerande historia!

Snokis sa...

Vad lite skor ni har, och ni är ändå fem.

Snokis sa...

Förlåt, jag glömde Bruno.

Anonym sa...

Tänk om det är en "hon"....

Snokis sa...

Anonym, jag tänkte precis samma sak.

Fredrik sa...

Öh...det är en det.