torsdag 27 mars 2008

Grattis Översättarhelena!

Råsaftcentrifug. Sug på den.

Mixer och juicepress räckte inte riktigt som svar i denna tävling om vad paketet jag gav till Jonna innehöll. En Råsaftcentrifug är ju faktiskt nånting annat än bara en mixer. (Dessutom har du redan priset, Klaus.)

Översättarhelena var först med Råsaftcentrifug. Grattis igen!

Och nu har jag fått en idé.

Jag har numera nio stycken exemplar av denna specialutgåva av min bok, tryckt i endast femhundra exemplar. De närmaste veckorna tänkte jag ha lite tävlingar och lotta ut ett exemplar i taget av den, tills jag bara har två kvar (en till mig och en till man vet aldrig). Det är ju faktiskt lika roligt att ge som att få. (Maila mig din adress på peter.barlach@telia.com, Helena, så skickar jag ett ex.)

Alltså: det här var andra tävlingen av sammanlagt åtta. Okej?

5 kommentarer:

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Det är sant. Men min är ju osignerad. ;-)

Jag tar med mig min bok så får du signera den på showen den 7:e. Men hur gör vi med Björkmans autograf då?

Jag tror fan att jag ska köpa mig en råsaftcentrifug. Det är ju en skitball grej.

Vin ngn dag förresten? Det känns som det är dags nu.

/Klaus

Peter Barlach sa...

Gärna! Låt oss maila om saken.

Översättarhelena sa...

Tänk att jag kunde gissa så rätt trots att en råsaftcentrifug är ett av de få hushållsredskap jag själv inte har i mitt kök! Vilken slutledningsförmåga!

Peter Barlach sa...

Grattis, tack för mail! Boken kommer nästa vecka. Råsaftcentrifug rekommenderas.

Anonym sa...

spara några ex till dina barnbarn också är du snäll!!
Sen kan du skicka mig ett ex direkt , jag är ju endå sambo med din föradetta klasskompis (MS)!!
Sen har jag hängt med på bloggen ett tag! Jag kan betala portot själv!! *kram* från Monica i Nacka!!