måndag 31 mars 2008

Inte det värsta i världen

Jaha, så var man internationell författare.

Jag skulle hämta ut ett paket på posten idag och döm om min förvåning när den innehöll 5 ex av min danska variant av Inte bara tennis.

Jag kan tycka vad jag vill om den danska titeln och omslaget, men att hålla den på riktigt i sin hand är en mäktig känsla och den första meningen tycker jag redan känns som en klassiker: "For en gangs skyld fungerer min baghånd."

Rena rama danskpoesin!

Men inte ska jag sitta och tjuvhålla på alla fem!

Det här är ju en jävla fucking tävlingsblogg numera, så att den som i kommentarsfältet på danska bäst kan motivera varför den vill ha ett signerat exemplar av nummer 1 av upplaga nummer 1 av Det værste i verden vinner det.

20 kommentarer:

Godiva sa...

Jävla skiiiit, hjälp mig nån, jag vill ha, jag kan inte danska! (alltså behöver jag lära mig!)

Because I'm worth it ?

Anonym sa...

Jag är väl en av de få som kommer till att fatta vad den handlar om...

...Och låna ut den till hundratiotusentals kollegor i den danska försäkringsvärlden

Give it to me.

Peter Barlach sa...

in danish please!

Anonym sa...

Send en bog til meg reden i aften og jeg skall straks berette for hver eneste en hvis bogen er godt og gennemklog ;)

Kaos-Anna sa...

Jag tror inte jag vill ha den.

Anonym sa...

Jeg er vel en af få der kommer til at forstå hvad den drejer sig om...

Og leje den ud til hundredetitusinde kollegar i den danske forsikringsverlden...

Giv den til mig, for helvede mand

Översättarhelena sa...

Hvordan lyder denne fortælling bedst? På dansk!

Erik Ahrnbom sa...

Giv den till mig, Franke, din lille fucker, jag har brug for en bog fordi mig aer omskuret.

Anonym sa...

Du skal gi den til mig fordi vi mennesker er idioter. Det må vist vare svaret. Hvorfor skulle vi ellers bruke hovedparten av vores liv på at lede efter noget så flygtigt som lykken. Lykken i kaerlighed, lykken i att föle sig ubegrenset, uhindret, uforfalsket... du skal gi den til mig fordi jeg håber din bog skal gi mig det der lille stik i hjertekuglen som kan gi en tosse som mig et öjeblik av fortabelse i en annens liv.

(Jeg er måske lidt tåbelig men også smisken. Ikke helt skidt. Gi mig din bog.)

Godiva sa...

Skönt, då var den tävlingen avgjord och jag kan släppa det.

Huskorset sa...

Pis og papir! Jeg hann sku icke.

Peter Barlach sa...

tävlingen är inte avgjord ännu...

Hårtrollet! sa...

En bok burde sendes til meg, etter som eg kommer til � lese den selv om den er dansk, en kombinasjon av l�rdom, underholdnig og spr�k l�re i et

Anonym sa...

Ef ég ekki vinn þegar hún kemur út á íslensku þá hætti ég að lesa bloggið þitt. Bara svo að þú vitir! Enn ég get líka sagt þér að ég elska dönsku og dani. Svo það yrði náttúrlega bara mjög gott að æfa dönskunna með bókinna þína :D Takk fyrir!

Godiva sa...

För min del var den det, menade jag. Akterseglad.

Förlåt tävlingsledningen om jag inledde Huskorset i villfarelser. Jag ska tillse att hon får detta meddelande bums.

Figges Blogg sa...

Hvis jag ikke fortjener den bog så ved jag ikke hvem der gør.
Jag er udstationeret i Danmark omgiven af gamle fjender.
Jag har ikke nogen blog mere og kontakten med det gamle kongerige i nord bliver mere og mere fjern.
Jag bliver så ualmindeligt glad hvis du forærer mig denne magiske tennis bog på Dansk, så at jag kan integrere mig mere og samtidigt vide at den er af svensk oprindelse.

Så kom nu Peter giv mig den fuckin bog!

Kærlige hilsner Figge

PS Sorry Godiva!

Anonym sa...

:D Ge den till den där Ahrnbom. "Mig aer omskuret". Klockrent!

Godiva sa...

Iiiihøhøhø, iiihøhø, hø hø hø

(den danske lille hesten er også lidt smisken)

Figges Blogg sa...

Helt ærligt, hvis jag ikke får den forpulede mojbog så syndes jag at du er en narrøv og en klapphatt!
Jag bliver simpelthen stikktossed og kommer kun svine dig til når jag starter op min blog igen!

Hilsn Flæskesværsfigge

Hårtrollet! sa...

jag förtjänar boken eftersom jag skrev på norska..