tisdag 18 mars 2008

Mårten Klingberg

I halva mitt liv har jag känt Mårten Klingberg.

Vi har aldrig varit nära kompisar, men setts i alla möjliga olika sammanhang genom alla år. På teatrar, på fester, på skolor, på krogar, på filmfestivaler, på fik, i joggingspår, på middagar, fotbollsplaner etc. Bara ett par gånger har vi bestämt träff, men morsat och snicksnackat tusen och åter tusen gånger. Man kan säga att våra vägar har korsats ett otal gånger.

Varje gång återberättar vi vilka som sedan vi senast träffades har misstagit oss för varandra. Det händer lika ofta för honom att folk tror att han är Peter Barlach, som det händer för mig att folk tror att jag är Mårten Klingberg. Ses vi tillsammans händer det sju gånger av tio att folk tror att vi är bröder.

Idag på eftermiddagen har jag typ bott på alltigenom superproffsiga och underbart nischade Alpingaraget vid Roslagstull för att styra upp mina slalompjäxor (lär funka!). Jag blev knappt förvånad när Mårten gled in för att prova ut specialsulor till sina löpardojor.

Vi avhandlade våra små liv bland pjäxor, snowboardåkare och expediter som snittar på att säga "hålfot" ca 35 gånger per dag.

Jag tog ett kort på Mårten medan han formade sina sulor.
Vad säger ni, är vi lika eller?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Har för lite att jämföra med för att svara på likheten, jag ville bara säga att jag faktiskt varit statist i en film som han medverkat i. Men jag minns faktiskt inte om jag träffade honom då. Så jag har väl inte så mkt att komma med egentligen. Men fakta är fakta.

Översättarhelena sa...

Har du klippt dig?

Anonym sa...

Använder du linne?
Eller är det en t-shirt.

Die Quelle sa...

Jävligt lika. Du kanske ska klippa dig Peter?

Die Quelle sa...

Inget ont alltså. Bara att jag tror att det skulle passa dig.

Lagerström sa...

Jag blir avis. Jag vill också vara lik nån jag känner.

Kaos-Anna sa...

Det är en jävla trevlig skiva.
Hel(ig)a familjen diggar nu.
Vi gillar den som fan!
Tack för idag. Vilken härlig dag. En dag att minnas!
Anna

Erik Ahrnbom sa...

Och så är han målis också, Mårten.

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

jävligt likt.skitfint.vetdu. jag har skitkast samvete. jag tror att jag förhandsbokade biljetter, men glömde att hämta ut dem. Min kalender i datorn raderades vid en hårddiskkrasch och efter det har mitt liv varit ett enda stort kaos.

Men vettu,.. Jag tar med mig en polare och kommer p tisdag istället.

/Klaus

Huskorset sa...

Som bär!
Björnbär och hjortron.
Han är ju blond, för tusan.