torsdag 10 april 2008

Bloggproffs nån?

Är det förresten nån som vet varför texten trycks ihop så fult, som i sista stycket i förra inlägget. Det ser så snyggt, proffsigt och lättläst ut när jag skriver det, och så publicerat i bloggen är det som bloggen glömt allt vad sidbrytningar och styckesindelningar heter.

Det här är inte första gången. Ibland kan man rätta till det, men trots att jag försökt massor med gånger så funkar det inte den här gången.

Fruktansvärt irriterande. Vet nån hur man fixar det här? Och kan vederbörande i så fall förklara så att jag förstår.

(Obs, det här är ingen tävling, det är bara ett rop på teknisk support!)

Tillägg c:a 14.40:

Tack vare Översättarhelenas kommentar samt en för mig extremt avancerat teknisk operation har jag löst ovan nämnda problem.

Tack, tack och tack igen!

6 kommentarer:

Fisso sa...

Om du får några bra svar tar jag gärna del av dem, jag blir också tokig på detta fenomen ibland. Fattar fan inte vad det är som är knasigt.

Översättarhelena sa...

Om du högerklickar på sidan och väljer "Visa källa" så ser du html-koden. Då ser du att elementet < br > (radbrytning) saknas mellan styckena just där det har blivit ihoptryckt. I stället finns elementet < div > som är ett blockelement som kan betyda olika saker, tror jag. Innan du publicerar ett inlägg så kan du kolla html-koden och lägga till radbrytningselement för hand, så kanske det funkar. (Det ska förstås inte vara några mellanslag mellan vinkelparentesen och själva elementet, jag skriver det bara så här i kommentaren för att det inte ska tolkas som html-kod! Hoppas det funkar.)

Peter Barlach sa...

Oj, tack kära Helena! Jag går genast in och försöker operera.

Huskorset sa...

Jag känner ofta att jag älskar Översättarhelena.

Översättarhelena sa...

Hahaha! Skönt att höra, för annars är det rätt många som tycker det är irriterande med såna där typer som har svar på allt :)

Peter Barlach sa...

Huskorset: Börjar bli som du.

Översättarhelena: Inte i det här fallet. Det var bara en pedagogisk och godhjärtad instas som kommer att ge mig mycket glädje framöver.