torsdag 10 april 2008

Frasses platta

Var som sagt på Frasses grymma releaseparty på Mosebacke i förrgår.

Bra texter, bra musik, tight band (som skröt efteråt om hur lite de repat), karismatisk sångare, roligt grepp med inspelat mellansnack. Kanon på alla sätt och vis!
Och efteråt fick jag inte bara ett ex av Frasses skiva, utan två!
Och på den ena har Frans förutom sin autograf skrivit: Till vinnare i Peters bloggtävling!

Sagt och gjort, trots att det fortfarande pågår en tävling (tack alla för alla bidrag, fortsätt gärna, det är verkligen till stor hjälp! Och Figge, danskboken kommer imorgon). Nu kör vi igen - alla bor ju inte nära Mosebacke gubevars. Så svara på dessa tre frågor och ha chansen att vinna denna suveräna platta!

1. Från vilket land förutom Sverige har Frans sitt ursprung?
2. Vad heter han som bla spelar "lite rytmer" på plattan i efternamn?
3. Vad har du på dig?

Svara i kommentarsfältet så väljer jag en vinnare på lördag.

Lycka till!

14 kommentarer:

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

1. Zimbabwe?
2. Bärslander?
3. Moosehair Underwear!

/Klaus

Fredrik sa...

1. Norge?
2. Ölander
3. 5 sekunder...

Anonym sa...

1. Norge (vilket i min bok gör honom HET!)
2. Lavesson (bastulav = HET!)
3. Tårta. Med strategiskt utplacerade körsbär.

Anonym sa...

Fuck. Fel 2:a? Fuck!!!

Peter Barlach sa...

Suziluz: Pröva igen vetja.

Anonym sa...

Okej!

2: Ölander (HET!! utan närmare förklaring.)

På de andra två står jag vid mitt svar.

Kaos-Anna sa...

1. Vet icke
2. Ö
3. Gestaporock

Snokis sa...

1. Norge
2. Kuken
3. Kuken

Anonym sa...

danmark
ölander
lånkallingar, makens strummpor och en top. . . .

Huskorset sa...

1. Norge
2. Bobo Ölander
3. Svarta byxor, svart klänning som jag piffat upp med en brun tröja. Men jag är naken under kläderna.

Peter Barlach sa...

Alla: Rafflande som en kvalserie!

Godiva sa...

Smash:

1. Norway
2. Ölander
3. Min catwoman-mask från 2002

http://lovelygodiva.blogspot.com

Motivering: det är ju lätt att säga att man är naken under kläderna, bra försök HK, men det är ju hur lätt som helst att skarva om utan bildbevis? Och Suz, visa körsbären!

Ge mej den fucking plattan! Please?

Anonym sa...

1: Norge (och Trysunda som är ett litet land för sig kan man säga...)
2: Ölander
3: Inte ett skit!

Anonym sa...

"Visa körsbären?!" Det är en replik man skulle kunna höra vrålas till någon slags stackars sångerska med överförfriskad, men ändå lite blyg publik... om sångerskan dessutom hade skitsmå rattar.

Jag ignorerar. Jag vill ha mina skitsmå rattar för mig själv.

Och catwoman är svårslaget.