måndag 12 maj 2008

Apropå...

... det här, det här och det här inlägget.

(Fast jag skiter i miljön, jag vill bara inte att min mat ska smaka tändvätska.)

Tillägg till Lovely Godiva: Mojängen är en Skorstenständare - skitbillig och lite magisk. Man fyller den bara med briketter, lägger ett par tändkuber av smaklös paraffin under, tänder på dem och efter 20 minuter har man perfekt jämngrå glöd på briketterna, som man häller där man vill ha dem i grillen. Jag har fortfarande inte hört något bra argument mot det här trollröret. Och aldrig märkt något heller.

13 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

SKippa tändkuberna! Det räcker med tidning i "underredet". Vi använde tädkuber innan vi köpte röret, det gör vi inte längre. Vi grilla året om så det funkar!

Söderberg sa...

varför skiter du i miljön?

Peter Barlach sa...

Simone: Tidningspapper funkar inte på den stenhårda weberkolen.

Oscar: Jag skiter inte i miljön.

Anonym sa...

Oj, oj, oj. Nu blev jag weberförvirrad.

Simone, har du fått det att fungera med tidningspapper också på riktiga briketter?

Och Barlach, är det inte Weberbriketter du menar när du skriver weberkol? För inte skulle väl weber förnedra sig att sälja kol?

OSA senast inatt, annars kan jag inte sova

Godiva sa...

Men det verkar ju vara årets uppfinning! ; -)

Tack!

Finns där jag handlar grillar gissar jag?

Söderberg sa...

Simone: Jag har också kört tidningspapper länge men är inte helt nöjd. Testar just nu att gå över till nåt sorts tändpapper. Verkar funka bättre.

Peter: inte jag heller

G: slå till nu. Du kommer att undra hur du någonsin kunde använda nåt annat.

Söderberg sa...

kul för övrigt att vi sitter och parallellkommenterar just nu

Söderberg sa...

ska vi höras imorgon bitti om danskjävlarna? vi måste styra upp det nu

Godiva sa...

Sorry, nu klickade jag - NET ON NET ?!!! Jag säger då det, jag trodde de sålde TV-apparater.

Huskorset sa...

Prylen är genial. Hoppas någon patenterat ordentligt åt sig, det är vederbörande värd.
Och paraffinkuber är även mitt val av tänd-krafs.
Om nån undrade.

Peter Barlach sa...

GB: Jag menar briketter. (Goes without saying.)

LG 1: Ja, eller 1900-talets.

OS 1: Vad jag menar är att om det smakade bättre att använda tändvätska skulle jag göra det, även om det dödade miljön (grillningen framför allt). Dessutom kan jag tänka mig att LG använder en miljövänlig variant.

OS 2: Det har jag missat isf.

OS 3: Ja.

LG 2: Jag med.

HK: När du säger pryl tror jag du menar mojäng. I övrigt håller jag med dig. (Och jag undrade.)

Godiva sa...

PB: OS 1: LG tycker att det är viktigt att miljön ser fin ut. Och brinner bra.

Anonym sa...

Dags för en påminnelse. Det behövs varje år.


http://akvileja.wordpress.com/2008/05/13/grilltider/