onsdag 14 maj 2008

Ännu en vinnare utsedd!

Angående plåtarna till den här föreställningen.

Fick ett vinnande bidrag på mailen. Hon heter Ulrika W och säger bland annat att: "... har försökt komma iväg på din föreställning, men jag har ju så mycket att stå i, så det blir aldrig av".

Det var ju inte direkt något vinnande argument, men sen tar det sig:

"Varför jag borde få komma är för att jag själv har erfarenhet av att leva i en familj med styvbarn, nya barn, olika män till båda mina barn."

Det är bra, det är relevant och handlar inte om att hon är fattig eller har fattiga kompisar. Men det räcker inte till mot alla andra tävlande och deras suveräna argument. Då dunkar Ulrika in segermotiveringen:

"Sen har jag faktiskt lekt med dig när jag var liten."

Och så berättar hon vidare att hennes mamma var kompis med vår familj och så vidare. Jag ska alltså få träffa en gammal barndomskompis. Nostalgi. Jag är svag för nostalgi. För att inte säga hyperkänslig.

Grattis Ulrika! Vi styr upp biljettlogistiken på mailen.

PS1: Om Ulrika inte svarar före klockan 10.00 imorgon (torsdag) förmiddag utses en annan segrare.

PS2: Till alla andra tävlande: Vad fan, kom igen. Det är 160 spänn. Boka biljetter här vetja:

Klara Soppteater, Stockholms Stadsteater

Boka även åt era fattiga kompisar. Den som inte är nöjd ger jag pengarna tillbaka. Jag är i form på fredag. Sen dricker vi fredagsöl efter jobbet på Vickan i Kungsan. Okej?!

Tillägg: Ulrika W hörde av sig redan 8.30 med ett mail imorse. Mailet började: "JIIPPPIIII!!!!" och tävlingen är alltså avgjord.

2 kommentarer:

Erik Ahrnbom sa...

Nostalgi betyder hemlängtan. Inget fel i det.

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

HAHA.
Och förloraren fick också ett telefonsamtal.

;-)

/Klaus