lördag 31 maj 2008

VARFÖR?

När jag gick för att fylla på fågelfrön i morse möttes jag av denna fruktansvärda syn...
Någon har alltså försökt bryta sig in i mitt älskade fågelhus under natten...
Först vill man ju bara lägga sig ner och gråta. Men sen blir man arg och biter ihop och inser att man istället måste dokumentara allt för den kommande utredningens skull. På ena baksidan hittar jag inga spår...
... inte på den andra heller...
... däremot på taket hittar jag något, som kan få en att tänka att det bara är några ligistungar som vill sabba. Tro mig, detta gör mig inte mindre stridslysten! Jag tänker gå till botten med det här!
På marken nedanför gör jag detta intressanta fynd...
... och detta. Båda ska naturligtvis skickas SKL (Statens kriminaltekniska laboratorium) för näbb och klo-analys. Kanske kan man hitta DNA.
Jag vill absolut inte dra några förhastade slutsatser och jag har absolut inga förutfattade meningar, men det är klart att jag idag, framförallt ser två misstänkta. Erkki Ekorre...
... men kanske framförallt...
... Harry Hackspett!

Tro mig, jag kommer inte att ge mig förrän den eller de skyldiga har sonat sitt brott.

Tips från allmänheten emottages med största tacksamhet!


12 kommentarer:

Anonym sa...

Kan bara nämna att råttan Rej älskar fågelmat och jävlar anamma tar sig fram överallt. Med andra ord, snöa inte in på de som verkar mest troliga... Hoppas verkligen att detta snart ska få en lösning!

Kaos-Anna sa...

Men herregud.
Här sitter jag i godan ro på andra sidan vattnet och på din sida är det ligister i farten.
Vad är det som händer med ön!?
Det är det värsta jag har sett på mycket länge.
Jag måste gå ut till playan ett tag och reflektera över detta.
Det är mycket att ta in.
Hela känsloregistret spelas upp.
Svårt att hantera.

Kaos-Anna sa...

Peter.
Jag har lösningen.
Kolla min blogg.

Robin sa...

Jag tror det varken är Erkki eller Harry som är de skyldiga.

Jag hade misstänkt Klara Ko då märkena på dörren är väldigt lika märkena efter en kofot.

Fredrik sa...

Var det något som var stulet?

Petra sa...

Oj, här var det rafflande action! Jag tror inte lille söte ekorren är skyldig. Men den där Harry, han ser opålitlig ut!

Snokis sa...

Kan det inte vara rörmokaren som är sur för att du aldrig betalade.

Anonym sa...

Horribelt, sa kärringen. Ska det verkligen få gå till på det här viset? Är tidningarna informerade? Polisen? Något måste ju göras - NU!!!

Anonym sa...

Lite fantasilöst att försöka mecka upp en dörr när det finns helt glasfria fönster i kåken. Med andra ord - förövaren har inte intelligens i blick. Det kan ju vara ett tips. Han/hon är glimtlös.

Fredrik sa...

Va!! Har någon varit där tidigare och snott fönstren?

Huskorset sa...

Tur för utredningen att du redan har foton på två misstänkta. Beundransvärt detektivarbete - glöm inte dom två morots-pjoddarna. Utflykten till soffan kan mycket väl ha varit en undanmanöver. Plutten på taket ser varken ekorrig eller hackspettig ut, den är för liten.
Det står iaf klart att det är inga amatörer vi har att göra med.

Anonym sa...

Din nye läsare gottar sig i holkorgien.