söndag 1 juni 2008

Inga fler frön

Kära Fru Kaos har en jättebra idé om hur jag ska lösa det här tråkiga med fåglarna.

Jag ska verkligen ta det där med katten i beaktande, men som första åtgärd har jag bestämt mig för att ge en annan typ av bestraffning. Jag tror på kollektiv bestraffning.

Min plan är att jag ger inte ger fåglarna mat förrän den skyldige ger sig till känna. Min förhoppning är att vederbörande ska falla för grupptrycket och inse att många drabbas av hans sattyg.

Ergo: Inga fler frön förrän den skyldige ger sig tillkänna - uppfattat?!
På fågelspråk kallas det visst cold turkey.

2 kommentarer:

Putte o Piraten sa...

jag misstänker att det inte är nån mes som ligger bakom det iaf. kanske bara var en fågel som
(k)råka göra skadan. Kan ju också tänkas att du matat dom med busfrön....

Kaos-Anna sa...

Hör av dig när det är dags. Då kommer jag och min hitcat över.