onsdag 9 juli 2008

Det man inte har själv...

... får man ha vänner som har. I vårt fall landställen.

Förra veckan Bohuslän. Imorgon ska vi snylta på en långhelg i Åbo-trakten.

För barnen, tre flugor i en smäll.

1. Den jävla båten. (Vi åker förbi Siljabåtarna med bil i snitt en gång i veckan och Vera och Nioåringen tjatar om att de vill åka båten varje gång. Imorgon: Silja Europa. Jag tycker den är cool för att den var den sista båt som snackade med Estonia innan hon förliste.)

2. Muminlandet. (Ska tydligen rocka. Hoppas det svänger mer än hemsidan.)

3. Våra sköna grannar med barn i hyfsat matchad ålder. (För mig matchar föräldrarna perfekt, och jag ser verkligen fram emot finlandssvenska bondvischan. Har aldrig hängt på den finlandssvenska bondvischan, men jag har ändå en bestämd uppfattning om att det är svårbeskrivligt vackert där.)

PS. Har faktiskt beställt mobilt bredband, men det kommer inte förrän till nästa snyltsemester, så det får nog bli några saggiga mobilinlägg från väst-finland, om ens det. Annars: hemma söndag. Puss!

2 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Varför gå över ån efter vatten?! I "Villa Smedslätten" finns det två jävligt trevliga typer. Och förvisso en tjatig taliban. Som skulle älska Vera. Så om du lagar mat och sjunger, hustrun sitter på en stol och ser snygg ut, så sköter jag markservicen. Maken? Well, han är bra på att vara social. Fast det är jag som är den rolige...

Javisst ja, badstranden ligger 5 min härifrån om känner för lite bad och bredband ingår i gästfriheten.

Peter Barlach sa...

Låter som en dröm!