tisdag 15 juli 2008

Inatt jag drömde

Inatt jag drömde något som jag aldrig drömt förut. Jag drömde att jag på nåt otillbörligt sätt kom över ungefär fyra miljoner kronor från en bank. Jag var till en början oerhört glad för pengarna för jag visste att jag aldrig skulle åka dit. Jag hade pengarna i olika typer av kassar, lådor och väskor och transporterade runt dom och gömde dom på olika ställen.

Jag var aldrig nära att åka dit, men ju längre drömmen led, desto nojigare blev jag för att jag skulle det. Så från att ha varit en kamp för att behålla pengarna utan att bli upptäckt - blev det en kamp för att lämna tillbaka dom utan att bli det.

Efterhand blev det en regelrätt mardröm och jag såg poliser och någon typ av bankkontrollanter i alla människor jag mötte, så rädd jag var.

Till slut kom jag på hur jag skulle göra. Jag skulle lägga alla pengarna i en stor bag, ställa bagen utanför en dörr till en som jag visste mycket hederlig människa, och överst skulle jag lägga en anonym maskinskriven lapp där jag förklarade läget och avslutade med ett telefonnummer till banken.

Just innan jag hann genomföra min plan vaknade jag. Inom loppet av några sekunder som vaken hann jag tänka tre saker i tur och ordning:

1. Fan vad skönt att jag inte har fyra miljoner, som jag har snott.

2. Oj vad jag måste vara rädd för att bli avslöjad.

3. Jag ska blogga om det här.

2 kommentarer:

aussiekicki sa...

Fel ordning! Jag ska blogga om det här borde ha kommit först!

Anonym sa...

det är som i processen av kafka.