onsdag 30 juli 2008

Peter Barlachs muggshot

11 kommentarer:

Söderberg sa...

ganska roligt faktiskt

Snokis sa...

Sittkissare!

Socker Conny sa...

Underbar bild....

Peter Barlach sa...

Oscar: Menar du då att det var jätteroligt?

Snok: Alltid!

Socker Conny: Tack.

Erik Ahrnbom sa...

Västkustskt värre.

Peter Barlach sa...

Om man vill ha sura kommentarer av Erik Ahrnbom, då ska man leka med ord.

Erik Ahrnbom sa...

Hehe. Jag är inte sur. Jag gillar dina ordvitsar. Men kan inte låta bli att reflexmässigt kommentera det faktum att du vitsar med ord.
Det är roligt.

Peter Barlach sa...

För mig är sk göteborgsvitsar dåliga ordvitsar. Men nu när jag vet att du gillar mina ordvitsar ska jag ta dina kommentarer med glädje och stolthet. Puss!

Robin sa...

Du vet var jag står i frågan om ordvitsar.
Men keps på toa, det är väl inte helt ok?

Huskorset sa...

Hehe...

Vidare associering kommen ur kommentarerna:
"Västkustskt" och det inte alls så svåruttalade "skälmskt" är (som ni säkert vet) de två ord i svenska språket som har fem konsonanter i rad (givetvis räknas inte sammansatta ord). 17 år gammal övade jag tills jag kunde säga "västkustskt" både snabbt och korrekt.
Hur har ni det med diktionen, Barlach-läsare?

Peter Barlach sa...

Puss och tack där för lektionen, Huskorset!

Robin: Lägg av, det är min Thåström-keps, som jag har snott av min fru. Den kan man ha överallt.