söndag 31 augusti 2008

Tack!

En mycket uppmärksam bloggläsare mailade mig följande citat från Lars Noréns "En dramatikers dagbok", den 1 juni 2002:

"Träffade Gunilla Röhr på Saturnus. Jag tyckte också om henne. Bad henne vara med. Hon har ett engagemang på Stadsteatern, en pjäs av Peter Barlach som hon gillar, men hon är beredd att skjuta på det. Hon vill läsa Stilla vatten."

Stort. Hamnar nog direkt in bland topp 20 på Pseudomerit-listan.

PS: Observera att det varken är jag eller bloggläsaren som inte kan stava den berömda skådespelerskans efternamn. Det är dramatikern.

PS2: Dessutom anar man ett syftningsfel. Eller kanske inte förresten. Gunilla tycker pjäsen suger, men gillar mig...

2 kommentarer:

Söderberg sa...

mäktigt!
på riktigt

jag, till exempel, är inte alls omnämnd.

så vitt jag vet...

nån som orkar kolla

Malinka sa...

Men sköt hon på det, Gunilla? ("Det" tolkar jag som engagemanget, men ställer mig lite frågande: kan man skjuta på saker bara sådär?)