lördag 11 oktober 2008

Sjörövarfabbe (eller Riedel/Lindgren - genier)


Minuterna just innan jag ska gå upp på scen kan vara lite jobbiga ibland. Jag är lite pirrig, osäker på om det är nån publik och jag kanske funderar på vad jag ska säga i mitt intro-snack (det är nyskrivet varje kväll).

Men i torsdags i Vuollerim var jag cool och fördrev tiden i logen med att spela in två barnvisor. Det här är ytterligare en Riedel/Lindgren.

Jag riktade in kameran fel, ljuset är såklart piss, jag sjunger fel i början av andra versen, men vi skiter i det, för jag fick lite feeling där in the middle of ingenstans i Lappland och låten är som vanligt ett mästerverk.

3 kommentarer:

Snokis sa...

Man börjar ana en ny karriär här.

Snokis sa...

Kan du inte sjunga Fattig bonndräng nästa gång? Den är min favorit.

Anna sa...

U N D E R B A R T!

Älskar ditt arrangemang av denna fenomenala låt!

Förstår att det funkade fint som pepping inför scenen. Jag fick ståpäls.