söndag 5 oktober 2008

Rättelse

Jag är ledsen, jag har farit med osanning.

Jag har trott att jag ska spela i Robertsfors ikväll, men det är i själva verket i Flarken, en och en halv mil norr om Robertsfors, närmare bestämt i Folkets hus,Flarkvägen 157. När jag påpekade för den sympatiske arrangören vilket högt nummer det var på Flarkvägen, och vad lång gatan måste vara, så skrattade han - som själv var från Robertsfors - och sa att det inte är så konstigt eftersom det bara finns en gata i Flarken...

Dessutom var han osäker på hur det var med lampor i lokalen (jag åker med ljud, men inte med ljus) eftersom detta Folkets hus var hur gammalt som helst, och även om lokalen är liten är det nog bäst om jag kör med ljudanläggning för de hörselskadade.

Man skulle ju kunna bli rädd här, men när jag frågade om biljettförsäljningen sa han att han trodde på minst 70 pers. Människorna i trakterna i och runt Robertsfors och Lövånger är väldigt kulturintresserade och brukar gå på teater när en föreställning har vägarna förbi.

Nu älskar jag den här turnén igen.

PS: Ja, jag ska självklart åka lite tidigare så att jag hinner svänga förbi Gammbyn.

2 kommentarer:

Godiva sa...

Norrland som Norrland, som jag skojsigt brukar säga till folk som säger att de bor i en by några mil väster om Gävle eller norr om och ska förklara vart.

Ibland är det roligt att få kännas sig som korkad 08:a som drar dåliga geografiskämt.

(eftersom jag själv kommer från landet och har flyttat tillbaka till landet)

Jahaja, det här var inte min blogg nej, nu gör jag det igen, jag, jag, jag


PETER BARLACHs blogg
PETER BARLACHs blogg
PETER BARLACHs blogg
PETER BARLACHs blogg

sådärja, reparerat

Huskorset sa...

Gumboda, då?