måndag 17 november 2008

2008 års Diamantblogg tilldelas:


Juryns motivering:

För att hon kan få mig att skratta och gråta och hon gör mig alltid nyfiken. För att hon har skrivit några av de mäktigaste inläggen i blogghistorien. För att hon aldrig kompromissar med varken allvar eller humor. Eller som hon själv uttrycker det: "Jag ger er döda djur i olika former och sammanhang. Jag ger er levande mänsklig Ilska, Kärlek och Trams. Jag skriker KUKEN med jämna mellanrum. Jag står på de utsattas sida. Jag utnyttjar djur för mina syften."

Några favoritexempel på hennes bloggkonst:

Det behöver inte vara svårare.

Jag varnar INTE
, läs om du inte läst.

Fågelbogeni.

Hundarna!


Om sorg så att jag gråter

Och så den genomcharmiga och befriande Lovely Godiva-självdistansen i det här underbara inlägget:


Jag säger bara: Under bilen under bilen, hur många under bilen finns det?

Tack och Grattis, Godiva!

16 kommentarer:

Sus sa...

Vilken överraskning!!

Grattis Godiva =)

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Grattis!
Lika oväntat som att Zlatan skulle ta hem alla priser han var nominerad för på fotbollsgalan idag. Typ. ;-)

Men välförtjänt. Naturligtvis.

Ting sa...

Grattis Godiva!

Snokis sa...

Det är hon värd!

Anonym sa...

Bäst!

Huskorset sa...

Vad var det jag nominerade.
Grattis och rosor till Godiva!

Figges Blogg sa...

Grattis Godiva!

Kaos-Anna sa...

Är det sant!???

Grattis Godiva!

Översättarhelena sa...

Åh, så hedrad jag känner mig: diamantbloggsvinnaren har ju lagat mina morotsbiffar en gång! Grattis!

Fredrik sa...

En till värdig vinnare:)

Anonym sa...

Snygg bild.

Tingeling sa...

Ja, det är verkligen en ruggigt bra blogg!

Anonym sa...

Inte helt otippat där heller - hennes blandning är en njutning.

Godiva sa...

...en konstig grej...

skrev en skitstressad TACK-kommentar förut idag men det fastnade visst inte...

Jag säger TACK! igen!

Godiva sa...

Frans: Your Welcome;-)

qi sa...

Håller med dig fullständigt, hon är helt underbar!