måndag 17 november 2008

2008 års Guldblogg tilldelas:


Juryns motivering: För att han hela tiden överraskar och utmanar, både sig själv och bloggformen. För att han är en onelinermaskin som dessutom vet att utnyttja bilden. För att han hela tiden varierar sig i längd, bredd och djup. För att han är en bjussig grubblare som aldrig förlorar sin humor och aldrig fjäskar för sina läsare. För att han kan mynta klassiker och för att han är skönt sjuk i huvet. Det är för såna som Figge, som bloggen uppfanns.

Förstår ni inte vad jag pratar om, läs:

Adam.

Rakning.

När tummen leker Gud.

feminism.

Lugn före Storm.

Se ovan eller minns bara Figge-uttryck som:

Att blogga utan kommentarer är som att knulla utan kommentarer.


Eller den här, som inleder ett långt inlägg om lidandets nödvändighet:

Att skaffa barn och samtidigt ha en barnflicka, är som att tatuera sig med bedövning.

Som att supa utan bakfylla, eller att aldrig få korka upp en riktigt dålig flaska vin.

Livets goda kommer aldrig vara gott, om det inte emellanåt inte gör lite ont och smakar lite bittert.

Tack och grattis, Figge!

9 kommentarer:

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Bra val peter!
Grattis Figge!

/Klaus

Ting sa...

Congratu Figge!

Huskorset sa...

Ja, det blir samma kommentar här:
Vad var det jag nominerade.
Grattis och rosor till Figge!

Figges Blogg sa...

OJ! Nu blir jag helt röd i huvudet. Tack!
Fan vad mitt manusskrivande och vara efter bara lättade från mina axlar.

Översättarhelena sa...

En man som ger sin son namnet Storm har ju redan därvid förtjänat alla upptänkliga priser. Grattis!

Lallis - liv och leverne sa...

Spännande; nu måste jag helt klart in och läsa:)
/Lallis

Fredrik sa...

En värdig vinnare!!!

Anonym sa...

Så bra, går hem även hos en oväntad målgrupp (mig då).

Godiva sa...

I love Figge.

När är festen?