söndag 16 november 2008

Helt sjukt magiskt

Det var den 31:a föreställningen på turnén.

Innan turnén kanske jag har spelat Heliga familjen, eller delar av den, 40-50 gånger. Det gör sammanlagt 70-80 gigs.

Igår i Uddevalla var det inte bara den bästa föreställningen på den här turnén. Det blev den bästa föreställningen nånsin. Eller jag kan inte betygsätta mig själv, men publiken var definitivt den mest fantastiska jag någonsin mött.

Jag vet inte vad jag ska säga. Tack är så futtigt i sammanhanget.

Obeskrivligt, men ändå, här är några detaljer:

Jag stod två timmar på scenen (plus paus, har aldrig spelat så länge), 3 extranummer (har aldrig hänt), 2 stående ovationer (aldrig hänt) och när jag hade spelat Vem fan är han?? (som bygger på en vidrig scenupplevelse i Västerås) som andra extranummer och kommer in på scenen och ser att publiken har ställt sig upp blev jag alldeles rörd och fick tårar i ögonen och höll på att falla ihop i en lycklig hög. (Som tur var stagade proffset i mig upp mig så att jag pallade sjunga min nya låt Hångla i Nangijala, jag tror den gick hem...).

Nu ska jag sväva hem till Lidingö.

Kram.

PS: Barlach Obama tackar alla för en lyckad kampanj, drygt 60 pers är väldigt bra spurtat!

PS2: Apropå förfesten, festen och efterfesten på rum 212, vill jag bara tacka alla inblandade för att ni förlängde min hellyckade kväll.

PS3: Om någon tog en bra bild eller filmsnutt vill jag jättegärna att ni mailar detta till mig på peter.barlach@telia.com

14 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Jag har skickat dig en bild på Sveriges snyggaste trubadur! (Gissa vem!) Tusen pussar och tack för igår!

Fritt ur hjärtat sa...

Uddevalla tackar!! Det var magiskt!
Dessutom har du fått en fans i kairo för att du fått mig att skratta och gråta:-)

Anonym sa...

Ibland är man med om helt magiska upplevelser och då skulle man gärna vilja kunna säga något mer magiskt än "Tack!", men det finns ju en anledning till att några sitter i publiken och andra skriver hyperroligt självutlämnande om sig själva. Fast i jämförelse med en del andra tror jag att vi klarade oss bra som publik ändå. Tack! Och välkommen tillbaka! Och hälsa Bruno, 36-åringen och alla andra!

Anonym sa...

Du föll faktiskt ihop i en lycklig hög. Eller i en raklång hög...
Jag är fortfarande berusad, inte av alkohol, men av en lycklig kväll. Tusen tack för föreställningen och efterfesten!
//En lycklig IT-mamma

Anonym sa...

jasså, i Uddevalla fick dom höra
`Hångla i Nangijala`.Då måste nog vi gå på en föreställning till.Kan du fixa Örebro ?
Anna o Pia

Ataharis sa...

Ja, tack känns lite futtigt. Men ändå: tack! Det var fantastiskt igår. Du var fantastisk! Har redan rekommenderat min Stockholmsfamilj att passa på att gå och se dina föreställningar där. :)

Bilder kommer när jag har hittat mobilsladden för överföring. Kör försiktigt och ha en fantastisk Pappadag!

Stor kram!

Fredrik sa...

Bra jobbat Barlach Obama:) Du är så bra!

Ingela sa...

Oj, man baxnar av bloggvännernas kommentarer!

Nu ser jag fram än mer mot 6 dec när herr Barlach och föreställningen kommer till min hemort.

Översättarhelena sa...

Ingela, din lyckans ost som har den upplevelsen kvar!

Anonym sa...

Jag hoppas innerligt att du är hemma nu. Tack för igår, det var en glimrande kväll och natt.

Allt gott, och hälsa Bruno!

Anonym sa...

Det är jag som ska tacka för en fantastiskt kväll där du levererade helt enligt mina förväntningar! Du är bäst!

Kram
Áslaug

Anonym sa...

Blev uppringd av min sambo på Fredagen... -Jag har vunnit biljetter till en föreställning på Lördag... Skall du med??

Tänkte för mig själv.. Föreställning? Tjena.. Hoppas hon menar bio...

Men nej... Det var Heliga familjen som gällde... Var lite skeptisk som vanligt men efter 2 min var Jag SÅLD!

Jag skratta... Gud så kul Jag hade.

Du var super! När vi åkte hem i bilen nynnade Jag på "Hångla i Nngijala" ...

TACK! För en riktig rolig kväll!

Johan ( killen med munnen full i choklad när jag skulle köpa din skiva)

Anonym sa...

Jag har missat något i livet. Har aldrig hört talas om Peter Barlach innan jag satte på radion 14/11. Radio Väst intervjuade dig. De spelade en av dina låtar. Man kunde ringa in för att vinna biljetter till föreställningen i Uddevalla på lördag kväll. Har aldrig ringt in tidigare men nu lyfte jag luren, ringde upp men la på. Jag hade ju så mycket att göra på jobbet så jag hade inte tid på eftermiddagen att ev. prata med radion. Fortsatte att lyssna. Det var intressant och jag kände igen mycket i det du sa. Kunde inte hålla mig utan jag ringde igen till Radio Väst. Skit i om de mot förmodan ringer mig på em. mitt i kundmötet och säger att jag vunnit 2 biljetter. Två timmar senare ringde telefonen mitt under mötet. Det var Radio Väst. Glad. Förvånad. Undrar vad flickvännen skulle säga.
Vi kollade You tube på kvällen och fick mersmak.
På lördag gav vi oss iväg till Uddevalla. Jag , Iris och min dotter Tilda 8 år som du skrev en go hälsning till på skivomslaget i pausen.
Det var längesedan jag skrattade så mycket och så gott. Det var allvarliga små stunder också. Det blev en oförglömlig kväll, helt underbar. Hade man fått se något så bra på TV så hade TV varit värd att titta på mer.
Du sa när du gick ut från scenen "jag kommer aldrig att glömma detta". Det hörde Tilda som spontant sa "Inte jag heller", " Det var jätteskoj", "Det var asroligt". Bra betyg från en 8:a åring.
Vi alla tre mellan 51 och 8 år hade en helgo kväll tack vare dig! TACK!

Anonym sa...

Vi tycker du var bäst! Det var roligt och du spelade bra gitarr och sjöng bra. Vi vill gärna se dig igen och hälsa stackars Bruno.
Vi tycker om dig!