onsdag 10 december 2008

Till alla nya läsare som hittat hit tack vare reprisen av Peter hos Malou

Jag har skrivit några texter som handlar om den här livslånga sorgen och hur jag lever med den.

I högerspalten finns en rubrik som heter Inlägg om sorgen.

Mina favoriter av dom är nog dessa:

Birgitta och Vera


Dan innan min 40-årsdag intervjuar jag mig själv som 13-åring


Sebastian och jag

Vill man läsa mer finns såklart Best of bloggen.

Stor kram

/Peter

(peter.barlach@telia.com)

ps: Nu på fredag hoppas jag lägga upp sången och kanske hela intervjun på Youtube.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har läst klart din första bok (det var ett tag sen kanske) och jag tyckte den var jättebra, även på norsk. Jag orkade inte läsa så mycket i taget för jag grät så, men den var bra. Riktigt bra. Nu har jag önskat mig det svenska orginalet i julklapp. MIna barn är sex och nio och jag tror absolut att jag kan läsa den för dem. Lilla Svalan är väldigt intresserad av död och sorg just nu och tänker mycket på sin gammelfarmor som nyligen gick bort.
Jag tror att sorg märkligt nog berikar oss människor. Utan sorgen i våra liv skulle vi bara vara lyckliga übermänniskor som ingen skulle orka med. Vi behöver både sorg och glädje, lycka och olycka för att bli nyanserade personer. För mycket av det ena eller andra ger obalans.

Tack så jättemycket för boken!

Malinka sa...

Ja, lägg upp intervjun Peter! Jag förbannar mig fortfarande för att jag missade den trots att jag ovanligt nog befann mig vid en tittbar tv vid tidpunkten.

Och TV4-sajten vill inte spela upp den för mig heller. Såvida ni inte satt i en mörk studio och viskade.

Áslaug sa...

Lägg upp den, snälla Peter.

Anonym sa...

Är Malou lika töntig i verkligheten? Jag klarar inte av den människan. Men du är en riktig go'bit du. Aw!