måndag 19 januari 2009

480 spänn gick det på

Jag gillar verkligen alla kreativa kommentarer om vad jag ska göra efter det fiaskoartade succébesöket på japankrogen, som jag har räknat ut skulle kostat 480 kronor. (Särskild eloge till snokis för vykortet och mongo för att du verkligen anstränger dig och tycker saker.)

Alltså, till saken hör att personalen var väldigt trevlig och tillmötesgående. Det känns sådär att jag ska gå dit och säga att deras mat suger.

Ja, man vill va rakryggad, men jag är rädd att de kommer bli ledsna. De vill inte göra äcklig mat men de kan inget annat. De är alldeles nyöppnade och förmodligen pirriga för vad den superviktiga lokalbefolkningen tycker om maten. Och så kommer nån jävla 40-årig snorunge in där och säger att den var skitäcklig och vill ni verkligen ha betalt så kan ni väl få det, men... Jag ser inte riktigt hur jag ska ro iland ett sånt besök och faktiskt inte riktigt varför heller.

Så då borde jag väl bara gå dit och pröjsa då!

Samtidigt, fan vad skönt och slippa betala för svinäcklig mat. Det är inte ofta man får den chansen. Jag tar den gärna när den dyker upp.

Jag tror att jag tycker Fellinis förslag är bäst:

Va intressant! Det är lite "ja du kanske har spottat i soppan för att du tycker att jag är snorkig, men du skulle bara veta var den där femhundringen har varit" över ditt agerande. Han suger på att laga mat, du suger på att betala, problemet är bara att det är hans jävla yrke och din motvilliga hobby och därför kommer du alltid att vinna. Sätt in de där pengarna på Barncancefonden eller nåt, sup upp dem eller köp nåt mer som heter Hellstone. Gör nån glad som förtjänar det.

Så nu är frågan vem/vad blir glad av och förtjänar 480 spänn? (Dricks inkluderat.)

8 kommentarer:

Sus sa...

Barnen i Gaza.
Kommentar överflödig.

Robin sa...

Min kompis flickvän går i gymnasiet. För några år sedan drabbades hennes lillasyster av cancer och fick bo på ågot sorts hem för cancerbarn nere i Lund. Där de bor samtidigt som de behandlas. Hon reagerade över att barnen hade så lite att fördriva tiden med. Så lite att ägna sina tankar åt förutom sin sjukdom. Så hon har som projektarbete att samla in pengar till just de barnen. Till leksaker och liknande som livar upp deras dag och får de att tänka på annat.
Cancerbarnen i Lund, jag vet inte om de förtjänar det, men jag tror bestämt att de blir glada. Sen skulle ju min kamrat också bli jävligt glad över att någon mer engagerade sig.

Sen tror jag Jonna skulle bli glad över en fin present. Eller varför inte använda pengarna och köpa riktigt jäkla god mat. Eller använd de till att anställa Irenka att städa upp i din ADHD-källare.

Robin sa...

Fan vilken skitnödig kommentar jag skrev här ovanför. Jag låter ju som en tiggare. Jag tycker givetvis inte att du ska ge pengarna till hennes insamling. jag bara kom och tänka på henne.

Egentligen tycker jag att ni ska ta de 480 kronorna och köpa mer mat på det där japanhaket. På så sätt få de ändå in sina 480 kronor samtidigt som de får en ny chans att vinna ditt matdivehjärta. Mer rättvist kan det ju inte bli.

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Röda Korset och i förlängningen alla utsatta i Gaza.
Typ så.

/Klaus

Fredrik sa...

Kanske är det så att den helt nyöppna restaurangen behöver alla pengar dom kan få in.

Erik Ahrnbom sa...

Jag föreslår att ni betalar för maten ni åt upp.
/Vän av ordning

Anonym sa...

ge bort en get på unicef.nåt

Huskorset sa...

Jaha. Jag är mer på avbytarbänken än på bollen överhuvudtaget här. Körig helg.
MEN jag vidhåller att ni ska pröjsa och tala om för dem att maten inte var bra.
Tänk om du är deras räddare i nöden!
Tänk om de tror att det är gott?! Peter.
Du har en chans att göra en insats i din förort här. Om du inte talar med dem kommer de att tvingas slå igen för ingen vill ha deras mat och ni har plötsligt ingen trevlig japansk hämtkrog i närområdet! Det är bråttom nu! Skrid till handling! Agera som den Mat-dive-trubadur-riddare du är!
Hjälp en vilsen japan på Lidingön att bli en bättre kock. Det tjänar alla på - i det långa loppet.