lördag 3 januari 2009

Vinnare i Nyårstävlingen är:

... Anders Sparring!

Jacob Ericksson är helt rätt svar och jag håller med om att han är briljant i Lasse Majas Detektivbyrå, som i så mycket annat.

Såhär hyllade Anders (felstavningar bryr sig varken jag eller Anders om och stavar man Ericksson med ck lär man vara van...) Jacob när han tog hem förstapriset:

Denne, ska det vara han som står och blänger det? I såna fall kan jag säga att jag just har kommit hem från ett biobesök där han var den stora behållningen. Lasse Majas Detektivbyrå. Han var skurken och gjorde bland annat den bästa imitationen av Marlon Brandos don C jag har sett.


Han är fruktansvärt komisk. En av de roligaste när han får det att stämma. Han är kan göra gubbar utan att det blir dålig busik av det. Och han kan spela svenne som ingen annan. Som uppblåst försäljare av piratdekoders med villa i Segeltorp och kapten för det lokala innebandylaget är Jacob Eriksson den ende (inte för att jag vet om han har spelat exakt den rollen, men du fattar).

Hälsa honom det om ni fortfarande har kontakten.

Jag ska hälsa honom allt och du, käre Anders, vinner båda mina böcker. Grattis!

2 kommentarer:

Anders Sparring sa...

Ahhhhhhhhh!
Segerns sötma.
Yes.
Yessss!

Anonym sa...

Grattis Anders!
Det glädjer mig altid när ett svarthjärta tar hem segern.