tisdag 8 september 2009

"Jag trodde Victor Borge var en vän till familjen"

Så sa en av Victor Borges barn i en dokumentär om den hyperkarriäristiske dansken som använde all sin vakna tid med att lägga Amerika för sina fötter med sina geniala enmansföreställningar.

När jag satt och skrev häromdagen ringde Veras fröken på hemtelefonen. Eftersom Vera var lite snorig på morgonen trodde jag att fröken skulle säga att Vera däckat och behövde hämtas. För någon sekund där blev jag glad när trodde att jag skulle slippa arbeta med mitt nästa verk och istället åka och hämta hem en liten ynkepynkflicka, som jag kunde gosa med resten av dagen.

Men nej, saken gällde bara att Vera behövde regnkläder för hon ville va ute och det var pissigt väder. Jag släppte såklart allt jag hade och kom som ett skott med alla regnkläder jag hittade.

Men så kommer jag aldrig att lägga Amerika för mina fötter heller.

2 kommentarer:

William Witsman sa...

Mycket bra dokumentär det där. Och vad är amerika? Du har ju lagt hela sverige och nästan alla paellaälskare för dina fötter...

Lilla Blå sa...

...och så verkar du vara en superbra pappa. :)