tisdag 25 mars 2008

Klotterhumor?

Stockholms Stadsteater sitter som på alla andra arbetsplatser diverse infolappar uppe på anslagstavlor, i hissar odyl. Fast på just den här arbetsplatsen är det - alltid ofelbart, så länge jag varit där - nån som går och klottrar skämtsamma tillägg på lapparna.

Idag såg jag till exempel den här lappen i den ena hissen:I den andra hissen satt den här varianten:
Om jag var chef på en sån här arbetsplats hade jag använt minst halva min budget och hela min makt för att hitta människan och sparka vederbörande.

Inte för att jag har nåt emot klotter...
... bara dålig humor.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men den där Edamer är ju skitkul. Jag hade gett löneförhöjning på den. Ha ha

Huskorset sa...

Men den här är inte rolig:
Varför heter osten Edamer?
- För att man ska eda mer av den.

Godiva sa...

Ha ha! (jodå!)