söndag 23 mars 2008

Utlottningen avgjord!

För en dryg vecka sen startade jag en utlottning av en specialutgåva av min bok.

Reglerna var enkla: Man skulle säga att man ville ha ett ex av boken och varför.
Jag blev överraskad av alla bidrag och kände spontant att jag ville att alla skulle få ett ex. Men dels hade jag inte så många så att det skulle räcka, dels skulle det såklart vara orättvist mot en av deltagarna. En kille som bara gick in och dödade tävlingen, med en motivering så lång och så innehållsrik att jag nästan rodnade.

Såhär motiverade han varför han ville ha boken:

Jag vill ha boken! Fanken vad jag vill ha boken!
Motiveringar:
1) Jag fixade så att du fick hemskickat en "Making Bacon"-linne. Likadant som självaste Peter Antoine!
2) Jag skulle gärna vilja ha en Dawit Isaak-tröja men har ingen bloggkompis som vill ge mig en. Boken hade varit ett plåster på såren och visat att det faktiskt finns någon som bryr sig om mig.
3) Jag är, enligt dig själv, en av dina kompisar. Bloggkompisar!
4) GB vill inte ha den egentligen, han vill ju ha en övernattningslägenhet. Huskorset kan ju få tack i den på annat sätt om henne man för tummarna ur röven. Aslaughardar har ju redan läst den. Så alla de kan du ju redan nu plocka bort från tävlingen.
5) Jag lovar att läsa den. Och vara rädd om den.
6) Du är en stor inspirationskälla. Du inspirerar mig. Varje gång jag lagar någon finare maträtt så tänker jag på Barlach. Undrar vad han skulle tyckt om min mat osv. Och helt plötsligt efter att ha läst ditt blogg ett tag i början så började jag jogga. Helt omotiverat började jag förbättra min hälsa och kondition. Helt klart inspirerad av dig.
7) Jag tror på den heliga familjen, ja, men jag blir aldrig frälst.
8) Jag har flest motiveringar.
9) Eller som en mycket vis man och inspirationskälla skulle ha sagt: Sug kuk!
GRATTIS ROBIN, GRATTIS!!!

Din motivering var helt oemotståndlig.

(Maila mig din adress på peter.barlach@telia.com, så skickar jag ett ex i veckan.)

3 kommentarer:

Robin sa...

Huskorset kan få TACK i den på annat sätt om HENNE man FÖR tummarna ur röven.

Är jag dyslektiker eller?

Tack ändå

Anonym sa...

Jag har mejlat dig nu med min adress. Så det är bara att skicka.

Peter Barlach sa...

Känn lugnet Robin, boken är på väg. Puss!