lördag 30 augusti 2008

Tävlingen avgjord!

Hon var den enda som kom upp med alla rätt i tävlingen om att vinna min nya bok Dubbelfel (hon var smart nog att gå in på den nyuppdaterade hemsidan där det såklart finns smakprov på de fyra första kapitlet av boken!) och blir därmed en självklar vinnare:

HOSANNA

Bloggen som fyller 1 idag säger Grattis!

Rätt svar:

1. Bessie (så hette hunden i förra boken, så heter hunden fortfarande)
2. Stavmixern (har John lagt i diskmaskinen som jag skrev i kapitel 16 tidigare här på bloggen)
3. 2.46. ("När pappa väcker mig står klockan på 2.46." Så börjar kapitel 1, som finns på hemsidan)

Hosanna, maila mig din adress, så skickar jag boken å det snaraste.

Ni andra som var med och tävlade: jag är grymt sugen på att lotta ut några böcker till tack vare era fantastiska motiveringar. Så fort jag har tid ska jag sätta mig med det. Under tiden får ni såklart påverka juryn. (Ordsnok är för övrigt helt rätt ute i kommentarsfältet under tävlingsinlägget...)

13 kommentarer:

Robin sa...

Men va fan. Jag sökte på diskmaskinen på bloggen för att se om du ade skrivit det någonstans men kunde inte finna något. Kollade också smakproven på hemsidan för att få reda på rätt tid. Läste sedan hela "Inte bara tennis" en gång till för att hittanågonting om diskmaskinen. Allt jag kunde finna var den där förbannade salladsskålen. Den som gjorde att jag föll på. Jag har tillochmed förstorat bilder från dina möten med redaktör Eklund för att finna det. Pga av att jag lade ner mitt hjärta i denna tävling så BEGÄR jag en utlottning.

Anonym sa...

Jag är så bäst och du är så... jamen puss på dej. Jag älskar böcker................

Peter Barlach sa...

Robin: Kolla hemsidan igen: smakprov, dubbelfel.

Stavmixern är med i kapitel 16, som jag la ut på bloggen för ett par veckor sen.

Men det är klart: ambition kan löna sig. å andra sidan- du vann den första boken kan det inte va läge att köpa den andra undrar man?

Hosanna: ser fram mot mail. grattis igen.

Robin sa...

Jojo, jag hittade smakproven. Det var därför jag hade rätt tid.
Och jo, det skulle väl kunna vara läge att köpa denna boken. Men se till att den finns tillgänglig i denna hålan också då!

Peter Barlach sa...

Robin:

http://peterbarlach.blogspot.com/2008/08/det-r-fullt-mjligt-att-det-hr-inlgget.html

Snokis sa...

2.46, vad är det för jävla tid att väcka sitt barn på?!

Snokis sa...

Jag vet ju förresten inte exakt vad det handlar om. Hoppas att jag inte var okänslig nu.

Godiva sa...

Då får jag säga 'kuken' i bästa snokstil.

Eftersom jag inte har hängt med och fattat när tävlingen skulle sluta. Ja ja. Jag får väl gå till internetbokhandeln sen, men det gör jag så gärna!

Anonym sa...

Jag säger som Socker-Conny:
Fusk min herre, fusk!

Huskorset sa...

Äsch. Jag som tyckte jag var så fyndig. Men grattis Hosanna! Jag pallrar mig glad i hågen iväg till adlibris jag med!

Robin sa...

Ahaa, INTERNET! Jo, det har vi ju här också förstås.

Anonym sa...

Huskorset; jag tackar och bockar mycket ödmjukt...

Kaos-Anna sa...

Jag borde ju egentligen ha vunnit. Jag tävlade i tanken. Dessutom hette min mormor och morfars hund Bessie.
Sen har jag ju hjälp till med boken.
Nästan skrivit den.
Du vet skolsamtalet.
Förresten. Jag skulle vilja se dig i Idol nästa år.
Jag tror du skulle bli en favorit.
Iaf. min.