måndag 10 november 2008

Guldbloggen och Diamantbloggen

Förra året delade jag pampigt och pompöst ut det prestigespäckade priset Peter Barlachs Guldblogg.

Detta skedde samtidigt som det lilla obetydliga priset Aftonbladets Guldboll delades ut.

Priset gick rättmätigt till Johan Lindqvist. Nu har Johan lagt av så han kan inte få det i år. Så då är frågan, vem ska få priset 2008?

Nytt för i år är att det delas ut en Diamantblogg, till bästa kvinnliga bloggare också.

Det är exakt en vecka kvar till måndagen den 17:e nov när priset delas ut.

Juryn är jag. Men nomineringarna kommer från er. Så nominera bloggar i kommentarsfältet ni tycker förtjänar pris. Obs, Ni får nominera er själva!

Såhär löd motiveringen förra året.

36 kommentarer:

Wille sa...

Diamantbloggen till placeblogg. Guldbloggen känns inte som det finns några kandidater till nu när varken johan eller jonne bloggar längre. Det skulle väl vara figge isf. Eller lagerström men han har varit lite slö det senaste.

Anonym sa...

Lovely Godiva nominerar jag då. Motivationen får utebli tills vidare...

dynamit sa...

Jag är typ alltid så jävla ego så varför skulle jag inte vara det nu? Jag nominerar alltså mig själv för att jag är så grymt kul. Eller inte.

Slaktardotter sa...

http://snusmumrik.wordpress.com/

Mitt bidrag lite tungsint kanske men en kämpe

Anders Sparring sa...

Lilla Blå, allt annat är otänkbart.

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Annas Kaos.
Motivering är överflödig anser jag.

Lagerström sa...

Jag nominerar inte mig själv. Lite för mycket Anders Limpars ojämnhet över min blogg

ylva sa...

Men på riktigt. Skall vi ha ett manligt och kvinnligt nobelpris i litteratur också? Bara Guldblogg tack. Eller så vill jag att vi bryter arm. Också.

Lagerström sa...

bra idé med manligt och kvinnligt litteraturpris!

Lagerström sa...

inser nu att jag var trög i min första kommentar

Godiva sa...

Jag nominerar mig själv. Jag ger er döda djur i olika former och sammanhang. Jag ger er levande mänsklig Ilska, Kärlek och Trams. Jag skriker KUKEN med jämna mellanrum. Jag står på de utsattas sida. Jag utnyttjar djur för mina syften. Och framför allt älskar jag Peter Barlachs Blogg.

Sen är jag en jävel på armbrytning, så jag håller helt med Ylva! Diamantblogg? Pffhh!

Men ok, om Figge vinner guld så är det OK.

ylva sa...

Bara Figge skriver så är allt bra. Ge honom Kungariket.
Eller fan, inte kan vi släpa det över isen? Men ändå.

row sa...

Jag nominerar Lovelygodiva så klart!

Eftersom att jag inte kan hitta på någon politiskt korrekt eller allmänt älskad motivering så uteblir min motivering.

http://www.lovelygodiva.blogspot.com/

"För övrigt anser jag att Cartago bör förstöras"

Sus sa...

Tingeling (en annan sorts fe).
För att hon är bäst.
Alla kategorier.
Dessutom en fantastiskt människa.

Annars borde jag vinna.
Ju.

Anonym sa...

Om jag vinner så lovar jag att jag börjar skriva igen. Kanske...

christel sa...

Sus klurar...så klart

Anonym sa...

Yes, yes, yes!! Mission accomplished! Hoppas att mina kommentarer inte varit alltför fyllda med konstiga smileys. Jag har svårt att uttrycka mig ordentligt utan dem, det känns stelt och konstigt. Som att prata utan att ändra tonfall eller ansiktsuttryck. Din blogg - Mycket bra läsning, underhållande, intressant, roligt..personligt, intimt, utlämnande.. precis som din show, som jag försöker lura med min pojkvän på. (Tur att det är jag som bestämmer). Det känns som om min "sista" kommentar borde vara något alldeles särskilt, men såna tankar ger mig såklart prestationsångest. Därav denna helt meningslösa kommentar istället. Det gör ingenting, jag lär kommentera fler inlägg. Tro nu inte att jag är besatt av dig eller något sånt, jag råkar bara ha en vardag som för det mesta är fylld av absolut ingenting. Och att ha din blogg som tidsfördriv är helt klart bättre än vissa av mina andra tidsfördriv. Jag är kanske lite knäpp, men jag tycker att jag är charmig på ett mycket speciellt sätt. ^^
Så, ja..trevlig läsning. Jag beundrar verkligen ditt sätt att vara så otroligt ärlig och personlig. Jag tror på kommunikation, men vissa människor är så oförstående, ibland t.o.m. elaka, så att du vågar tycker jag är fantastiskt. Hoppas att ingen missbrukar det kollektiva förtroendet. Nu ska jag nog snart börja på dina böcker. (Återigen, jag är INTE besatt. Jag har bara olika teman.)

Puss & Kram!

Fredrik sa...

Jag nominerar mig själv, för att jag visade fittan;)
Annars Annas kaos, tingeling, Klaus, sthlmchp...kommer inte på någon mer...hej då:)
Jo, Göte-Börge. Bara för att han kanske börjar blogga igen.

dynamit sa...

Jag ångrar mig. Jag vill nominera Ting. Glögghatten i sig är en jävla bra prestation.

Anonym sa...

Ok... Motivationen inföll såhär framåt senkvällen... Motiveringen till nomineringen av Lovely Godivas blogg... Jag läste just hennes senaste inlägg och det om du läser det så torde alla andra ord vara överflödiga.

lbofh sa...

Donny Hedlund
http://le-faux-pas.blogspot.com/

Anonym sa...

Hej på dig!

Jag vill nominera följande kvinna:
Rana med Ranas horisont
http://ranashorisont.blogspot.com/
Det är min absoluta favoritblogg och favoritbloggerska. Och eftersom jag är så omdömesgill så räcker det egentligen med min nominering som förklaring men för att ytterligare spä på så kan jag berätta att den här kvinnan är så komplex men samtidigt enkel, så djup men också med yta, så varm men även sval... att det inte finns en enda anledning till att inte läsa hennes blogg, varje dag!

Ting sa...

Jag vill nominera Sus klurar!

http://susolsson.blogspot.com/

För att hon är galen, klurig, helt underbar och en varm och kärleksfull människa.
En blogg som glittrar.
Men aldrig hänger ut nån.

Sus är min diamant i bloggvärlden!

Karra sa...

Jag vill nominerar Tingeling http://tingeling579.blogspot.com/
Gillar hennes blogg och hennes sätt att skriva, verkar vara en heltmysigt tjej!

Anonym sa...

Jag nominerar mig själv. För att jag ligger sömnlös på nätterna över frågan hur jag ska få fler läsare.
För att jag lägger ner så mycket tid på den. För att jag älskar den mer än kräftor,som innan bloggen fanns var det som gav mig livskvalitet.(fan vad jag tar i, jag har faktiskt en familj som jag tycker om.)

Anonym sa...

Jag nominerar Tyskungen. Han är söt.

Kaos-Anna sa...

Jag skulle gissa att Godiva vinner.
Annars blir jag mycket förvånad.

Anonym sa...

Jag vill nominera Jenses Tankar.
http://jensenstankar.blogspot.com/

Här har vi ett stycke kvinna som både kan måla och trolla med orden. Hänförd låter jag henne ta mig med genom hennes vardag och på utstickare i litteraturens värld och kulturens, och ibland gör vi en djupdykning i barnuppfostran eller matlagning eller trädgårdsskötsel eller...

Dessutom är Jensen en ordkännare av stora mått. Den som hittar ett syftningsfel eller en felstavning hos henne kommer ha en hållhaka på hennes ego i många år framöver.

Huskorset sa...

Lovely Godiva
och
Figge

Anonym sa...

TINGELING - för att hon får oss andra att framstå som normala.

Sus sa...

Hosannas kommentar spikade i spiken.
Ting for President!

Anonym sa...

Sus; *hehe*

Översättarhelena sa...

Men herregud, har inte Huskorset fått någon nominering! Då får hon det nu. Min motivering är att hon oförtröttligt missionerar för sina läsare (och hela världen) om konsten att öppna potatispåsar. För mig var det ett äkta hallelujah-moment första gången det lyckades.

a n k i e f o n t ä n sa...

Men om man ändå skulle ta och nominera, så får det bli Huskorset!!!

Ataharis sa...

Jag nominerar också Huskorset som hyllar, hötter och häver ur sig. En sjujäkla bra människa. Huskorset for President!

Mrs Li sa...

Den underbara Ladyn Lovely Godiva ska ha båda priserna, Banne mig ;)