söndag 30 november 2008

Växjö Theater (dom stavar så)

I den här vidunderligt vackra lokalen satt igår 125 pers (det går in 392, så det fortfarande finns en del att jobba på...). Så mycket småländsk värme som strömmade emot mig igår (och en rolig man från Trelleborg, som tvättade bort den stans pissiga rykte...), att jag blev alldeles yr.

Det var som en salong fylld med lokskrattare (se tidigare inlägg om Sävsjö) och jag blev vagnen typ, som bara åkte med (särskilt skämten under bibelbältet gick hem extrabra...). Och som sagt skratt smittar av sig även på andra känslor, så intet öga torrt, när det var hett läge.

Publiken gav mig sånt självförtroende att jag vågade under kvällens gång besluta mig för att ändra i föreställningens struktur, genom att slänga in Ångest på dagis, som slut på första akten och köra Femkamp som första låt i andra. Om jag bara slipar på introt till Ångest på dagis, tror jag att jag ska fortsätta så resten av turnén (vilket blir i Malå för det är bara där jag kör hela föreställningen med paus, bättre sent än aldrig...)

Men den stora frågan är ju: Klarade sig Uddevalla? Ja, på håret, men Växjö går in i samma kategori Outstanding. Det var bara det att i Uddevalla fick jag ju tre extranummer och i Växjö bara två...

Haha, puss och tack igen älskade Växjö!

Jag firar med att åka hem idag.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en skön föreställning, Peter! :-)

Anonym sa...

Puss tillbaka!
Nästa gång kommer du att få spela inför publik i en liten håla eller sjunga med vemod i en tolvhundratalskyrka.

Som avslutning tycker jag att vi satsar på parmesan och oliver och låter Bruno springa runt, runt, runt... kanske i en rosa tröja?

Jonna; DU är fantastisk som orkar med denna underbara galning! Välkommen på besök med ungar och allt.

Anonym sa...

Du är fantastisk Peter, du bara växer och växer. Toppar hela tiden! Ser fram emot att se dig nån gång igen i framtiden.

Kram

Godiva sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Godiva sa...

Nu slipper jag noja mer om den där tvångskommentaren, skönt!

Fellini sa...

Växjö är en fantastisk stad! Har varit där varje sommar i hela mitt liv (utom -94). Och vilken vacker theater de har. Det var nytt. För mig. Den ser inte helt ny ut.