måndag 7 januari 2008

Russinen i kakan

Göte Börge (hittar inte danska ö:et) har bett mig välja mina fem favoritinlägg.

Det var fruktansvärt svårt att välja russinen i den här kakan.

Till slut fastnade jag för nedanstående. Dom är ganska ambitiösa men jag gillar dom på olika sätt. Tänkte faktiskt be att återkomma med egna favoriter i lite olika genres.

Tills vidare, håll till godo med dessa, det blev en i månaden sen jag började:

September: När jag hälsade på PO Enquist på Stadsteatern innan Juloratoriet.

Oktober: Eric Ericsson och jag snicksnackar i logen hyfsat existensiellt.


November: Jag och min epilepsisjuke hund.

December: En trubadur går på pumpen i Västerås.

Januari: Hallå där, Mamma.

31 kommentarer:

Erik Ahrnbom sa...

Tjusiga val och tjusig logga, eller vad det heter.

Peter Barlach sa...

Godiva kallar det blogga. Då gör jag också det. Tack.

Söderberg sa...

Vem vann?

Anonym sa...

Har skrivit om dig nu

Anonym sa...

Och tack så jättemycket för att du delade med dig. Suverän läsning...

Väntar med spänning på din utdjupning...

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Det här var bra.
Schysst blandning av humor och allvar.
Me like!
/K

Die Quelle sa...

Ang din blogga Peter. Snygg. Tänkte bara undra om du inte ska ta bort ramen runt den. Ser kanske lite konstigt ut.
Om du vill ta bort den så gör så här:
gå in på
Inställningar
Mall
Teckensnitt och färger
Kantfärg
Vit

Elena sa...

Snygg bild...vem är killen? :-)

Godiva sa...

Så himla fint det blev på riktigt Barlach! Lovely!

Die Quelle: Ursäkta men det kunde du väl ha berättat för mig för länge sen?

Peter Barlach sa...

Söderberg: Fråga Godiva.

gb: Tack och varsågod.

tyskungen: Tack.

DQ: Fixat tack vare dig.

Elena: Någon känd.

LG: Tack. På riktigt.

Die Quelle sa...

Godiva: Ja, det hade jag kunnat göra. Men det hade inte varit lika roligt.

Godiva sa...

Erika: Helt underbar! Men ser han inte lite ung ut?

Söderberg: jag skriver så tangenterna brinner!

göte børge: återkommer till dig!

tyskungen: jag har en överraskning till dig, vilken dag som helst, ska bara hinna fota den först!

DQ: erkänn att du inte kommit på det förrän nu!

Elena: Du och jag har något gemensamt!

Barlach: du vet vad jag menar, provocera mig inte!

Godiva sa...

Vadå, var det här inte min blogg? Jaså det var b.a.r.l.a.c.h

ok, det förklarar alla roliga kommentarer

Die Quelle sa...

Godiva: Nä, inte riktigt. Jag har inte ens en mall som har kantlinjer längre. Jag trixade lite med det när jag började blogga och råkade komma ihåg det bara.

Godiva sa...

DQ: låter som en undanflykt, tycker jag.

Die Quelle sa...

Jaha, då har stackars Peters bloggs kommentarsfält blivit något slags forum. Hmm

Godiva: Nej, men det spelar verkligen ingen roll.

Godiva sa...

Vadå stackars Peters blogg?

Stor roll, killen.

Die Quelle sa...

Stor roll?
Som i "spelar roland liksom" (Vad spelar det för roll)
Eller "stor roll" (som i en tung spelare i intenetvärlden)

Godiva sa...

Som i "retas"

och Du högg, lite va?!

Die Quelle sa...

Klart. Tar alldedes för lite skit för att det ska vara nyttigt för mig. Även när det är solklara provokationer

Godiva sa...

Puss!

Godiva sa...

obs ej ironi

Die Quelle sa...

Hmm

Die Quelle sa...

Okej då. Puss

Godiva sa...

jag vill gärna få med ett inlägg 23.09 också men sen får det vara bra

Godiva sa...

iiiihhha!

Die Quelle sa...

Lägg upp ditt vinnarinlägg nu gällade peters blogga. Hur tänkte du egentligen? Nyfiken i en strut

Godiva sa...

Men va faan, jag har väl inte 20 fingrar att skriva med? Sschas! Fastnar ju här. Loss!

Anonym sa...

Lady Godiva: Väntar otåligt på att bli återkommen

Die Quelle sa...

Skön där Göte. Kalla henne Lady Godiva. Det ska jag också göra framöver (eftersom jag aldrig kan komma på något själv).

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Peter:
Svaret på din fråga:
320 återkommande.
resten är nya
Brukade ha ungefär 140 återkommande dagligen tidigare.
Verkar som det börjar bli snurr på bloggandet nu.
Måste vara den här bloggswingerklubben som Gøte (danskt ö med alt-ö) satt igång.
Kul att alla får en push av det här.
Snart dags att ta en fet jävla fredagsöl med alla i bloggtriangeln känns det som. ;-)

/K